Je bent hier Hooggevoelig heel gewoon > Bedrijven

Sensitief talent optimaal inzetten

Wil jij direct contact over hoe wij je kunnen helpen om jouw (HSP) medewerkers of die van je klanten in hun kracht te zetten?

Herken je dit?

Je loopt er tegenaan dat ..

Een medewerker die regelmatig verzuimt, stressklachten heeft of al is uitgevallen.

Een collega empathisch is, creatief en efficiënt en ook out-of-the-box kan denken, maar tegelijkertijd moeite heeft met de kantoortuin, de lengte van de dagen, zich vaak niet begrepen voelt of niet altijd helder communiceert.

Iemand zichzelf hooggevoelig noemt en je niet precies weet wat dat inhoudt. Zie ik hier iemand die zich aanstelt of voelt hij de dingen écht op een andere manier?

Je vermoedt dat iemand hoogsensitief is en je weet niet hoe je begeleiding kunt bieden naar gezondheid of kunt bouwen aan talentontwikkeling.

Een vol hoofd, vage klachten, hoofdpijn, buikpijn, moe, depressief.
Dit zijn vaak gehoorde stress-klachten die zowel kortdurend als langdurig verzuim tot gevolg hebben. Steeds meer mensen vallen op steeds jongere leeftijd uit. Vaak zonder dat wordt (h)erkend dat onder de klachten hooggevoeligheid schuilgaat. Eén op de vijf mensen heeft een gevoeliger zenuwstelsel dat meer prikkels waarneemt en deze intensiever verwerkt. Niet raar dat stressklachten eerder optreden of zelfs chronisch worden. Een HSP kan leren hiermee goed om te gaan, specifieke begeleiding is wèl nodig!

Waarom valt iemand met zoveel mooie talenten ook zo vaak om?
HSP zijn veelal empathisch, creatief en efficiënt. Als niet geleerd wordt hoe het eigen systeem werkt, dan zien we de negatieve kanten van deze eigenschappen. Wanneer een HSP de eigen gebruiksaanwijzing leert, kunnen de talenten tot ontwikkeling worden gebracht. Omvallen is dan niet meer aan de orde. Een waardevolle bijdrage leveren aan een organisatie wèl!

Het is moeilijk om goed te begrijpen hoe een ander iets beleeft.
Wanneer iemand aangeeft hooggevoelig te zijn, zich niet begrepen of eenzaam te voelen (ook als deze persoon sociaal is), prikkelgevoelig is of gevoelig voor sfeer, is het raadzaam om specifieke begeleiding in te zetten. Je hoeft de ander niet te begrijpen, wèl serieus te nemen. Dat is de eerste stap naar optimale inzet.

Het verschil maken!

HOOGSENSITIVITEIT omdat..

De afgelopen decennia is het begrip hoogsensitiviteit verder ingevuld. Waar het aanvankelijk sceptisch bekeken werd, is het inmiddels een serieus begrip dat steeds vaker wordt gehoord in onze samenleving.

Aan verschillende Nederlandse Universiteiten wordt nader onderzoek gedaan en geïnitieerd. Wij werken samen met wetenschappers en maatschappelijke organisaties om de nieuwste oplossingen te kunnen brengen voor de vraagstukken omtrent enerzijds verzuim, burn-out, stressklachten en anderzijds talentontwikkeling en samenwerkingsvragen.

Waarom doen we dit? Simpelweg omdat het veel oplevert wanneer je HSP in hun kracht kunt zetten:
Minder (langdurend) verzuim, minder stressgerelateerde klachten, betere samenwerking in teams, ontwikkeling van de talenten die we nodig hebben voor onze toekomst. Dit alles levert zowel meer welzijn als een enorme kostenbesparing op.

Door iets anders te kijken maak je het verschil. Daar gaan we voor!

Maak van jouw professionals ook HSP-professionals

Hoe zou het zijn als je?

Resultaat van investeren in sensitief talent

Stel je eens voor dat je veelvuldig kortdurend verzuim kunt voorkomen. Of dat je langdurig verzuim kunt verkorten of zelfs voorkomen. Wat zou dat betekenen? 

Stel dat je HSP herkent en daardoor stappen zet, informatie kunt geven en over kunt gaan tot de praktische aanpak. Dat levert je optimale talentontwikkeling op, waar niet alleen de HSP zelf van profiteert, maar ook de hele omgeving, het complete team en de volledige werkvloer. 

Wat als het mogelijk is om je organisatie wendbaarder te maken richting de toekomst. Dat je juist beschikt over de mogelijkheden, meer dan de blokkades. Je hebt de mensen in huis waarmee je flexibel bent en meebeweegt in de veranderende markt. 

Investeren in HSP is de sleutel waardoor je dit alles kunt bereiken. 

Wanneer je de HSP (h)erkent kun je passende begeleiding aanbieden. De gespecialiseerde coach uit ons landelijke netwerk weet wat nodig is, of het nu om kortdurend of langdurig verzuim gaat. Ook kan deze coach samenwerking met de behandelaar uit de reguliere zorg.

Optimale inzet door ontwikkeling van de natuurlijke talenten van HSP. Wanneer je de HSP herkent en ruimte geeft aan zijn talent, teken je voor een empathische, creatieve en loyale medewerker. Een medewerker die snel signaleert en in verbindingen denkt, een medewerker die je meeneemt naar de toekomst.

(H)erkenning is essentieel om te bepalen wat vervolgens nodig is. Iedere organisatie heeft daar een eigen vraag in. Daarom geloven wij in maatwerk. We komen graag langs om je te informeren en jullie specifieke vragen te horen. (of iets anders richting organisatie-scan of product)

Informatief gesprek

Een vrijblijvend informatief gesprek waarin de vragen van de organisatie en informatie over hooggevoeligheid aan bod komen. Nodig ons uit en we maken een afspraak om langs te komen.


√ 1 gesprek, de datum en locatie kies jij


√ Vrijblijvend, je zit nergens aan vast


√ Gratis informatie over hooggevoeligheid


Coaching 

Middels onze gespecialiseerde coaches bieden we maatwerk-begeleiding aan de medewerkers. Kortdurend verzuimend of al langere tijd uitgevallen, maar ook werkend en op weg naar optimale inzet van hun talent.


√ Maatwerk


√ Profiteren van veelzijdig, landelijk dekkend netwerk


√ Bijvoorbeeld 5, 10 of 15 sessies


Partnerschap

Is je organisatie groter of lever je diensten aan anderen en heb je regelmatig onze specifieke dienstverlening nodig, dan werken we graag nauwer samen. We doen dit bijvoorbeeld met het UWV in werkfit-trajecten.


√ Volledig op maat


√ Gebruik maken van onze expertise 


√ Profiteren van veelzijdig, landelijk dekkend netwerk


Zij gingen jou voor deze bedrijven ondersteunden hun medewerkers bij het volgen van training & coaching bij Hooggevoelig heel gewoon

Fontys-werkdrukmonitor
saxion hooggevoeligheelgewoon
ggd-hooggevoeligheelgewoon
uwv-hooggevoeligheelgewoon
gemeente-hellendoorn-hooggevoeligheelgewoon
gemeente-ede-hooggevoeligheelgewoon
STIP-hooggevoeligheelgewoon (1)
achmea-hooggevoeligheelgewoon
defensie-hooggevoeligheelgewoon
han-hooggevoeligheelgewoon
DUO-hooggevoeligheelgewoon
roessingh-hooggevoeligheelgewoon
swv rijnstreek-hooggevoeligheelgewoon
citaverde college-hooggevoeligheelgewoon
cjg-hooggevoeligheelgewoon

Hoe wij iets voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem direct contact op met Jaqueline

Jaqueline-pama-hooggevoeligheelgewoon

Of vul onderstaand contactformulier in, dan neemt Jaqueline binnen 2 werkdagen contact met je op





Ik heb de Privacyverklaring gelezen en geef toestemming voor de verwerking van mijn gegevens.

Bedankt voor het klikken op de knop!

Mijn naam is Tom van ‘t Zand en ik doe onderzoek naar de website van Hooggevoelig heel gewoon. Om mij te helpen kun je onderstaand formulier invullen.

Alvast bedankt!

 

 

Vraag 1: Met welk doel bezocht je onze website? (meerdere antwoorden mogelijk)

Iets anders:

Vraag 2: Heb je dit doel of deze doelen bereikt?
NeeDeelsJa

Vraag 3: Hoe zou je de tijd die het kostte om dit doel te bereiken omschrijven?
Erg langzaamLangzaamGemiddeldSnelZeer snelIk heb mijn doel(en) niet bereikt

Vraag 4: Hoe zou je het aantal (muis)klikken om je doel te bereiken omschrijven?
Heel veel klikkenVeel klikkenGemiddeld aantal klikkenWeinig klikkenHeel weinig klikken

Vraag 5: Wat vind je van de gebruikersvriendelijkheid van onze website?
Erg gebruikersonvriendelijkGebruikersonvriendelijkNeutraalGebruikersvriendelijkErg gebruikersvriendlijk

Naast deze vragenlijst wil ik ook een liveonderzoek doen. In dit onderzoek wordt de deelnemer gevraagd een scenario te doorlopen op de website. Ik observeer dat en stel na afloop een aantal vragen.

Vraag 6: Mag ik je benaderen met meer informatie over dit liveonderzoek?
Ja, je mag mij benaderen met meer informatie over het liveonderzoek.Nee

Vraag 6a: Wat is je naam?

Vraag 6b: Wat is je E-mailadres?

Vraag 6c: In welke doelgroep van onze website schaar je jezelf?
Professional (werkt met hooggevoelige mensen)Bedrijfsmatige bezoeker (wat kan ik met hooggevoeligheid in mijn bedrijf)Particuliere bezoeker (opzoek naar informatie over hooggevoeligheid)

Heb je verder nog vragen of opmerkingen?

Bedankt voor het invullen van de vragenlijst!

Pin It on Pinterest